tisdag 10 mars 2009

shoppat oss till bebisarn!

I dag är det vitt ute!! Jag har precis varit och lämnat Wilma på dagis, de skulle ut och leka i snön. Jag ska ta det lugnt, sova lite plus göra lite nytta här hemma. Kanske baka en kaka - för i kväll ska jag ha Me and I party på Wilmas dagis.

Jag har ju så klart tänkt på vad vi behöver för saker när de två nya familjemedlemmarna kommer, en del saker har vi, en del ska vi låna och några köpa. Efter Annas besök i helgen då hon hade med sig saker som de lånat av oss och lite kläder,i stl 56, som Isac och Elivra haft. Så kände jag att jag kanske ska ta tag i det där sista sakerna som vi behöver införskaffa.

När jag väntade Wilma så köpte jag knappt inget, ett par byxor och en tröja, och sedan köpte eller lånade vi efter hand, när vi kände att vi hade behov. Det tyckte jag var jätte bra, men nu har jag läst att det är bra att förbereda så mycket som möjligt innan tvillingarna kommer - för sedan hinner man inte! Och nu har jag mer erfarenhet om vad man behöver för saker. En anledning att jag inte ville köpte något sist var av rädsla att kunde hända något med barnet, men nu känner jag att Om det gör det så är det ju bara att ge bort sakerna till någon annan som behöver det! Jag tror inte att det ändrar min sorg efter barnen.

I går gick jag till en secondhand affären som ligger här bredvid. De säljer barnkläder och leksaker (både nya och begagnade) och hade massor av bra saker. Där köpte jag två pyjamaser, sex omlotttröjor (det är så smidigt att slippa dra tröjorna över huvudet!), fyra par byxor (allt i stl 50) och fyra par strumpor. De billigaste tröjorna kostade 20 kr och den dyraste 45 kr och allt var jätte fint och inte alls slitet. Det var riktigt kul att shoppa loss! Wilma fick ett Bamsepussel (som såg helt nytt ut) och två påsar Duplo.

Nu är jag bara på jakt efter en bärsjal, har hittat en som man kan ha tvillingar i ( - varför just den modellen passar tvillingar har jag ingen aning om - jag förstår inte heller varför bärsjalar är så dyra, de kostar ca 700:-. Man kan ju sy en själv, om man har lust.....) samt två ställbara babysitters och två babygym som man kan ha till. Ska kolla upp om det är någon som har några av dessa saker till övers...

Lägger in några bilder på när Wilma gosar med magen, vilket hon gör väldigt ofta!!!
Ha det gott!!


Inga kommentarer: